Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba

Teleskopické brány

Teleskopické brány

Proč zvolit teleskopickou bránu

Výběr vhodného typu vjezdové brány vždy začíná u šíře průjezdu a co je důležitější, je prostor pro otevření brány.

Teleskopické vjezdové kolejnicové brány, jsou řešení, které šetří prostor pro otevření brány.

Teleskopické brány vyrábíme 2 a 3 dílné.

Tedy brána se skládá ze dvou, nebo tří segmentů, kteé se z částí v průjezdu překrývají a tvoří tak jeden celek, který uzavře celý průjezd.

Při otevření se jednotlivé díly složí za sebe a je třeba pro otevření prostoru pouze 2, nebo 3 třetiny z šíře průjezdu.

Vždy první díl pohání ostatní prostřednictvím lanovodů a kladek.

Kladky umisťujeme z boku rámů, abychom maximálně zamezily poškozené lanovodů o případné nečistoty na zemi a maximálně eliminovaly kontakt se sněhem a případnému přimrzání lanovodu.

Kolejnicové brány potřebují zpevněný podklad jak v průjezdu, tak v prostoru, kam se brány otevírají.

Brána jede po kolejnici, nejčastěji po kolejnici půlkulatého povrchu. Kolejnice se kotví na zpevněný podklad.

Kolejnice, které používáme nazýváme OMEGA profily.

 V řezu mají kolejnice tvar omegy a za roky praxe používáme již jen právě výše zmíněné kolejnice. Předsudky, že se u kolejnic hromadí nečistoty a brána z kolejnice sjede, brány ke kolejnicím přimrzají, zakopáváte o kolejnici, nebo že se kolejnice zdeformuje po přejetí vozidlem a z tohoto důvodu radši vyberete bránu samonosnou nejsou pravdou.

Ke kolejnicovým bránám používáme ložisková kolečka přímo určená na konkrétní profil kolejnice. Kolečka se pohybují pouze po svršku kolejnice, tedy po minimální třecí ploše a i z tohoto důvodu kolečka jedou velmi hladce, nepřimrzávají, nenabírají nečistoty ze země.

Kolejnice jsou vhodné i pro nákladní dopravu a jsou dimenzovány na zatížení až 55 tun.

Celý mechanismus lanovodů, je lety vyvíjen a testován, aby bylo dosaženo maximálního efektu spolehlivosti a životnosti.

Veškeré komponenty samonosných bran, jsou námi vyráběny, kladky jsou ložiskové, lanka žárově zinkována.

Důležitá je také konstrukce teleskopické kolejnicové brány, vyrábíme brány z ocelových jeklů 60 x 40 x 2 mm. Dle velikosti brány následně velikosti a síly jeklů zvětšujeme.

Každá brána námi vyrobená je vždy originální kus, vždy je navržena konstruktérem na požadovanou šíří průjezdu, výšku a výplň brány.

Vzhledem výplně končí veškeré výpočty a fyzikální pravidla, ze kterých nelze slevit, aby brána fungovala jak má. 

Výplně jsou již na každém z vás, z jakého budou materiálu a jakou případně budou mít barvu. 

Pohyb teleskopické brány a ložisková kolečka

Teleskopické kolejnicové brány se používají do stísněných prostor zpravidla, krátkých plotů, ve kterých je vjezd. Teleskopická kolejnicová brána je tvořena dvěmi, nebo i třemi díly brány, které jedou každá po své kolejnici v řadě za sebou, nic méně se překrývají a v zavřené poloze utváří jednu bránu. Vždy první díl pohání ostatní prostřednictvím lanovodů a kladek.

V Otevřené poloze potřebuje brána ½, nebo jen ⅓ z průjezdu.

K teleskopickým bránám používáme ložisková kolečka přímo určená na konkrétní profil kolejnice. Kolečka se pohybují pouze po svršku kolejnice, tedy po minimální třecí ploše a i z tohoto důvodu kolečka jedou velmi hladce, nepřimrzávají, nenabírají nečistoty ze země.

Pohyb brány

Ložisková kolečka

Zápustná
Přiznaná

Omega profil a konstrukce brány

Kolejnice, které používáme nazýváme OMEGA profily 

V řezu mají kolejnice tvar omegy a za roky praxe používáme již jen právě výše zmíněné kolejnice. Předsudky, že se u kolejnic hromadí nečistoty a brána z kolejnice sjede, brány ke kolejnicím přimrzají, zakopáváte o kolejnici, nebo že se kolejnice zdeformuje po přejetí vozidlem a z tohoto důvodu radši vyberete bránu samonosnou nejsou pravdou.

 

Samotnou konstrukci brány vyrábíme z ocelových jeklů (rám konstrukce) 60 x 40 x 2 mm – síla jeklů se poté liší dle velikosti brány.

Tyto jekly vytvářejí „kostru“, která poté nese výplň brány. Výplň je poté už čistě na vás co se materiálu a barvy týče.

Povrchová úprava

Protože při použití dnešních technologií antikorozních a povrchových úprav, je brána konstrukčně navržena a vyrobena pro několik generací.

Povrchové úpravy u vjezdových bran mají dva kroky Žárové zinkování a Práškové lakování

Antikorozních ochrana tedy žárové zinkování – Všechny konstrukce bran necháváme žárově zinkovat ve specializovaných firmách. Žárové zinkování je nejkvalitnější antikorozní ochrana, jaké jde v dnešní době na oceli docílit.

A proto jsou ve spojích jednotlivých jeklů všech bran navrtané otvory. Právě kvůli zinkování, aby zinek zatek i do dutin rámu, z dutin rámu mohl uniknout vzduch a konstrukce se mohla v lázni potopit a byla konstrukce ochráněna, jak z venku, tak zevnitř.

KOMAXIT – Práškové lakování již pozinkovaných bran. Jiné povrchové úpravy jsou exteriérové a během krátké doby se z žárového zinku, který je úplně minimálně hrubý (porézní) začnou loupat.

Komaxitové práškové lakování necháváme v lakovně nanášet tak že:

  • Nejprve necháme pozinkovanou konstrukci lehce otryskat, ale tak aby nebyl porušen zinek
  • Tryskáním povrch zdrsníme a lépe na něj prášková barva přilne.
  • Prášková barva se nabíjí elektrody vysokého napětí a to zaručí rovnoměrné nanesení barvy.
  • Následně se celý rám vytvrdí v peci při 150 – 200°C

Naše realizace