Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba
Nabízíme
Vjezdové brány, Garážová vrata, Automatické vjezdové závory, Kompletní realizace oplocení, Přístupový a docházkový systém, Automatizace a motorizace, Zakázková zámečnická výroba

Skládací brány

Skládací brány

Proč zvolit skládací bránu

Výběr vhodného typu vjezdové brány vždy začíná u šíře průjezdu a co je důležitější, je prostor pro otevření brány.

Všeobecně skládací brány jsou zavěšeny na pantech sloupků, ať kovových, tak zděných.

Křídlo se zhruba v pulce skládá za pomocí skládacího mechanizmu a tím se snižuje nárok na prostor nutný pro otevírání brány.

Křídlové brány se využívají v případech, kde není prostor na odsun brány podél plotu a zároveň se do prostoru nevejde brána křídlová, jelikož je zde mechanizmus navíc, který se také opotřebovává.

Křídlové brány se nejčastěji otevírají směrem na pozemek, ale také se dají nastavit, aby se otevírali směrem ven.

Vždy je zohledněn prostor na otevření křídel proto mohou být křídla dvě, aby byl prostor pro otevření rozdělen na dva menší křídla, nebo může být využito jedno vetší křídlo,  kdy v případě dvou křídel by jedno překáželo.

U dvoukřídlých bran je třeba hledět a dávat velký důraz na konstrukci bran a kvalitu skládacího mechanizmu, pokud jsou motorizovány.

Pohony bran, zajišťují nejen plynulý chod, ale po zavření bránu drží v tahu, aby povětrnostní vlivy, nebo lidský faktor bránu nepoškodil. A z tohoto důvodu je většina sériově vyráběných bran k motorizaci nevhodná.

  • Brány jsou vyráběny ze slabých profilů, které motory zkroutí a praskají spoje, které jsou na vazbu.
  • Nejsou připravené středové vzpěry pro usazení pohonů, které mají být mezi panty ideálně na středu brány, aby tah motorů rozložily přes panty na celou konstrukci křídla rovnoměrně a nedocházelo k nedoléhání rámu v horní, nebo spodní části křídel.

Křídla jsou celou svou životnost ve vzduchu i z tohoto důvodu je důležité správně navrhnout a vyrobit konstrukci, aby se v průběhu let neprověšovala více, než je technologicky dovoleno, také je nutné brát v potaz druh výplně, kdy u větších bran se musí vybrat výplň méně hustá, aby brána vydržela nápor větru.

Drobné prověšení, které je v návaznosti na délku křídla přípustné, řešíme stavitelnými panty, díky kterým křídla brány doštelujeme  do požadované polohy.

Důležitá je také konstrukce křídlových brán, vyrábíme křídla z ocelových jeklů 60 x 40 x 2/3 mm. Dle délky a výšky křídla, síly jeklů zvětšujeme, nezapomínáme ani na váhu výplně.

Často nahrazujeme vjezdové brány slabých profilů. Brány se kroutí, ve chvíli, kdy jsou brány ovládány pohony, tak se brány kroutí, praskají sváry a mnohdy ani pohony namontovat prostě nelze.

Každá brána námi vyrobená je vždy originální kus, vždy je navržena konstruktérem na požadovanou šíří průjezdu, výšku a výplň brány.

Jednokřídlá nebo dvoukřídlá

Vždy je zohledněn prostor na otevření křídel a proto mohou být křídla dvě, aby byl prostor pro otevření rozdělen na dva menší křídla, nebo může být využito jedno vetší křídlo, kdy v případě dvou křídel jedno překáželo.

Část křídla obepisuje rádiu kolem pantů v délce křídla a druhá se za pomoci skládacího mechanizmu „složí“ aby se ušetřil prostor, tento prostor musí vždy zůstat volný, aby byl zajištěn bezpečný pohyb křídel.

Křídla jsou celou svou životnost ve vzduchu i z tohoto důvodu je důležité správně navrhnout a vyrobit konstrukci, aby se v průběhu let neprověšovala více, než je technologicky dovoleno.

Jednokřídlá

Dvoukřídlá

Konstrukce brány

Skládací brány jsou zavěšeny na pantech sloupků, ať kovových, tak zděných.

Používáme více typů pantů, které vždy vybíráme aby co nejvíce vyhovovali potřebám bran.

 

Samotnou konstrukci brány vyrábíme z ocelových jeklů (rám konstrukce) 60 x 40 x 2/3 mm – síla jeklů se poté liší dle velikosti brány.

Tyto jekly vytvářejí „kostru“, která poté nese výplň brány. Výplň je poté už čistě na vás co se materiálu a barvy týče.

U skládacích bran je také nutnost dbát na odolnou konstrukci skládacího mechanizmu, který bránu „láme“ a tím ušetří místo při pohybu

 

Povrchová úprava

Protože při použití dnešních technologií antikorozních a povrchových úprav, je brána konstrukčně navržena a vyrobena pro několik generací.

Povrchové úpravy u vjezdových bran mají dva kroky Žárové zinkování a Práškové lakování

Antikorozních ochrana tedy žárové zinkování – Všechny konstrukce bran necháváme žárově zinkovat ve specializovaných firmách. Žárové zinkování je nejkvalitnější antikorozní ochrana, jaké jde v dnešní době na oceli docílit.

A proto jsou ve spojích jednotlivých jeklů všech bran navrtané otvory. Právě kvůli zinkování, aby zinek zatek i do dutin rámu, z dutin rámu mohl uniknout vzduch a konstrukce se mohla v lázni potopit a byla konstrukce ochráněna, jak z venku, tak zevnitř.

KOMAXIT – Práškové lakování již pozinkovaných bran. Jiné povrchové úpravy jsou exteriérové a během krátké doby se z žárového zinku, který je úplně minimálně hrubý (porézní) začnou loupat.

Komaxitové práškové lakování necháváme v lakovně nanášet tak že:

  • Nejprve necháme pozinkovanou konstrukci lehce otryskat, ale tak aby nebyl porušen zinek
  • Tryskáním povrch zdrsníme a lépe na něj prášková barva přilne.
  • Prášková barva se nabíjí elektrody vysokého napětí a to zaručí rovnoměrné nanesení barvy.
  • Následně se celý rám vytvrdí v peci při 150 – 200°C

Naše realizace